Bajet yang dibentangkan Perdana Menteri kita baru-baru ini sememangnya menggambarkan pelbagai harapan. Inilah pengaruh tersembunyi untuk meraih keyakinan rakyat. Untuk masa ini bangsa majoriti Malaysia adalah Melayu yang sudahpun sedikit tersisih dan masih menagih…. tidak kira di pihak pembangkang atau pro Kerajaan. Semua inginkan jaminan hidup berwarisan. Apatah lagi orang Melayu yang masih ketinggalan.

Selepas bajet, fikir akan terarah kepada Pilihanraya Umum ke-13 secara total. Yang penting adalah tiada lagi perpecahan. Cantumkan semula perpaduan dalam satu keyakinan. Buang semua parasit bangsa yang mementingkan kuasa,diri sendiri dan rasuah.

Apa yang penting, saya mohon pihak Kerajaan menumpukan kepada kedudukan rakyat yang teringgir, terutama Melayu yang saya sifatkan semakin jauh hati kerana mereka melihat Kerajaan banyak member tumpuan kepada bangsa lain, terutama melaui pelbagai slogan yang dilaksanakan.

Kita gunakan kekuatan ini untuk memulakan politik berwibawa yang berhemah. Kita bina semula rakyat yang “berjiwa amalan” agama masing-masing yang sayangkan SEMUA bangsa di Malaysia. Kita hapus semua dilema Melayu sepenuhnya.

IBU KOTA Kuala Lumpur, bersama kita mampu jadikan kehidupan yang aman untuk semua.

Malaysia adalah  Negara Kita. Kita semua berhak dan bertanggungjawab terhadap masa depan semua rakyatnya yang betul-betul setia bersedia untuk berkorban walau apapun dugaan melanda.

Kepada Allah jua kita kembali. Insya Allah.

Justeru, saya amat berharap Bajet 2012 yang dibentangkan baru-baru ini akan menangani rasa tidak puas hati di kalangan orang Melayu dan bukan Melayu yang dirasakan agak ketara sejak kebelakangan ini.

Rasa tidak puas hati yang membawa kepada pelbagai tuntutan itu berpunca daripada tanggapan dan tafsiran berbeza yang dibuat terhadap konsep 1Malaysia yang dibawa dalam  pentadbiran Najib.

Saya terpanggil untuk beri komen bahawa sekarang ini orang Melayu melihat layanan banyak diberi kepada orang Cina dan mereka tak ada apa-apa. Saya harap Bajet (2012) ini, kerajaan imbangi layanan kepada orang Melayu.

Dengan itu barulah akan hilang perasaan marah terhadap Najib dan barisan pemimpin Kerajaan supaya elak segala polemik dan unsure berat sebelah.

Saya sememangnya tidak menolak bahawa salah tafsir sememangnya wujud  terhadap konsep 1Malaysia menyebabkan orang Melayu merasakan perlunya ada sekolah satu aliran manakala orang bukan Melayu mahu hak Bumiputera dihapuskan.

Jadi dengan itu sukar bagi kita untuk memikir bahawa hanya dengan slogan itu saja maka akan berlakulah perpaduan.

Saya harap Datuk Seri Najib sedar bahawa orang Melayu rasa terkilan, mereka berasa dianaktirikan. Saya tidak menolak Najib perlu jaga kepentingan bukan Melayu, tetapi beliau wajib menjaga hak Melayu yang sudah terpelihara sejak berzaman.

Jadi, untuk PRU 13 nanti, saya mohon kekuatan Melayu terus diperkukuhkan demi Malaysia.

